kifisou 60

Studio 12

Glamour

GDE

Brilisoy 46

Trigeta 3

Kifisou 30

Hlia Hliou 82

KONLEOS 132

XOMATIANOY 11

ioaninon 3 KATO

AGN

EscortsClub

AdultClub

Diamon Spa

Iris Solomou 70

Kalirois 36

ioaninon 3 OROFOS

Agyras 12

Agyras 9

Sensuality

Kassandras 4C

KALAMATA erotic

XANIA Eros

Studio 11

Bolos Xatziargyrh 15

Xalkida Erotica

Luna Rodos

Amazones

STUDIO 4 ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Sabrina

Adriana

Nikol

Anna Maria

Stefania

Aimilia Barak

Princes

Κάτοχοι της Ιστορίας

Started by sarcofago, February 09, 2018, 11:48:17 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sarcofago

Κάτοχοι της Ιστορίας




Συντάκτης:
Μαρία Ρεπούση *

Οι πρόσφατες συζητήσεις για το Μακεδονικό, η αρθρογραφία και οι εμπρηστικές -λιγότερο ή περισσότερο- ομιλίες στα συλλαλητήρια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ανέδειξαν για άλλη μια φορά ένα πρόβλημα που τείνει να γίνει, αν δεν είναι ήδη, συστημικό για την ελληνική κουλτούρα και ταυτότητα. Το πρόβλημα έχει να κάνει με τη χρήση της Ιστορίας και τη διαμόρφωση της κυρίαρχης ιστορικής κουλτούρας.

Για πολλούς λόγους, που δεν είναι του παρόντος, οι Ελληνες θεωρούν ή πρέπει να θεωρούν, διδάσκονται για να θεωρούν, ότι είναι κάτοχοι της Ιστορίας. Δεν πρόκειται απλά για το δικαίωμα στην Ιστορία και στη μνήμη που είναι δικαίωμα όλων των λαών, αλλά για την κατοχή της Ιστορίας, για την ιδιοκτησία της.

Τα πάντα στην Ιστορία ξεκινούν με τους Ελληνες ή και όσους υπονοούνται ως Ελληνες ή και βαπτίζονται Ελληνες. Τίποτα δεν υπήρχε πριν από αυτούς παρά μόνον οι θεοί και οι θεές του Ολύμπου, ο Ηρακλής και όλα τα μυθικά πρόσωπα που στοίχειωσαν τις μνήμες μας για την αρχαιότητα. Οι μύθοι όχι ως δημιουργήματα ενός σπουδαίου πολιτισμού αλλά ως εισαγωγή στην Ιστορία, στην ένδοξη Ιστορία των προγόνων μας.

Η ταύτιση των Ελλήνων και της Ελλάδας με την Ιστορία δεν είναι ιστορική αλλά φυσική. Η δημιουργία του ιστορικού είδους από τον Ηρόδοτο τον 5ο π.Χ. αιώνα αξιοποιείται για να φυσικοποιήσει τη σχέση των Ελλήνων με την Ιστορία και συνεκδοχικά με τον πολιτισμό. Πρόκειται για πατρότητα. Ακολουθούν όλα τα στερεότυπα που συνιστούν θεμέλιους λίθους για την ιστορική κουλτούρα των Ελλήνων. Ο χώρος βαπτίζεται Ελλάδα, η Μακεδονία γίνεται Ελλάδα, το Βυζάντιο επίσης και εξαρχής καθώς στην πραγματικότητα οι Ελληνες νίκησαν τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους και όχι οι Ρωμαίοι τους Ελληνες. Ολοι είναι Ελληνες.

Οταν δε οι Ελληνες έχτιζαν την Ακρόπολη, οι ξένοι ήταν κρεμασμένοι στα δέντρα και έτρωγαν κουκουνάρια. Οι Ελληνες έδωσαν τα φώτα σ' όλον τον κόσμο, γι' αυτό και από τότε όλοι χρωστούν στους Ελληνες. Το χρέος δεν έχει μηδενιστεί, ούτε καν μειωθεί. Παραμένει ακέραιο και γίνεται αντικείμενο επίκλησης σε όλες τις δύσκολες στιγμές της ελληνικής Ιστορίας, νεότερης και σύγχρονης. Το αφήγημα ντύνεται στη συνέχεια άλλοτε με ηρωισμό και αντίσταση, άλλοτε με θυματοποίηση, άλλοτε με προδοσία. Κοινή του συνισταμένη, το δίκιο, το ελληνικό δίκιο και η εκκρεμότητα της δικαίωσής του.

Αυτό το περίγραμμα έγινε με τα χρόνια συγκροτητικό στοιχείο της ελληνικής ταυτότητας, κάτι σαν τη γλώσσα και τη θρησκεία. Στις μέρες μας δεν παλεύεται. Ο γάμος του εθνικισμού με τον λαϊκισμό το ενίσχυσαν περαιτέρω. Η ελληνική ταυτότητα ταυτίζεται μαζί του για τη συντριπτική πλειονότητα ων Ελλήνων πολιτών. Κάθε προσπάθεια διαπραγμάτευσής του θεωρείται απειλή για την εθνική ταυτότητα. Οποιος δεν το συμμερίζεται και αρνείται να το επικαλεστεί δεν είναι Ελληνας. Είναι, αντίθετα, εχθρός των Ελλήνων.

Το σχήμα είναι λειτουργικό σε πολλές περιπτώσεις. Για να ανακόψει συναινέσεις και οριζόντιες συγκλίσεις ανάμεσα σε πολιτικές δυνάμεις, για να εμποδίσει την επίλυση των ανοιχτών ζητημάτων που έχουμε στην εξωτερική μας πολιτική. Είναι εκεί ως αντιστάθμισμα της εκκοσμίκευσης και του εξευρωπαϊσμού του κράτους. Η α λα καρτ χρήση του, η πολιτική του αξιοποίηση, το ενισχύει, το κάνει ευέλικτο και συμβατό σε πολλές καταστάσεις.

Δεν έχω τη λύση. Οσες προσπάθειες έγιναν, στον δημόσιο χώρο και στην Εκπαίδευση, από τη Μεταπολίτευση και μετά για να αλλάξει απομονώθηκαν και απέτυχαν με κρότο. Υπάρχει σε πολλούς η εντύπωση ότι το λάθος βρίσκεται στους πολιτικούς χειρισμούς.

Μακάρι, διότι αυτό σημαίνει ότι με τους σωστούς πολιτικούς χειρισμούς θα μπορούσε ενδεχομένως να παρακαμφθεί. Φοβάμαι όμως πως όχι. Η παράκαμψή του φαίνεται εξαιρετικά δύσκολη. Ο λεγόμενος εκδημοκρατισμός της Ιστορίας, η διεύρυνση όσων έχουν λόγο για το παρελθόν και ο νέος ψηφιακός δημόσιος χώρος κάνουν απρόβλεπτες τις εξελίξεις. Μόνον η συρρίκνωση της λαϊκής του βάσης θα μπορούσε να το αποδυναμώσει. Αυτή ενδεχομένως να ήταν μια πολιτική λύση. Μακροπρόθεσμη μεν, αλλά αποτελεσματική.

* καθηγήτριας Ιστορίας στο ΑΠΘ

https://www.efsyn.gr/arthro/katohoi-tis-istorias

diary of madman

Κάτοχος της ιστορίας είναι ο ισχυρός που βάζει και τους κανόνες.
Τα υπόλοιπα θεωρίες. p0902.gif

luke cage

Οι εθνικιστές δεν πιάνονται στο γράψιμο της ιστορίας ;  291.gif

pontikos69

Quote from: luke cage on February 16, 2018, 07:17:31 PM
Οι εθνικιστές δεν πιάνονται στο γράψιμο της ιστορίας ;  291.gif
Μικρέ στο κράτος μας κυρίως αυτοι ήταν που γράφανε ιστορικά βιβλία εδώ και πολλές δεκαετίες.Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια έχουν λίγο παραγκωνιστεί γιατί τους έχουν μυριστεί λίγο και οι πολίτες αλλα και πάλι σχετικά όλα αυτά.

dreamcast

Εξαρτάται και πως αντιλαμβάνεται ο καθένας το γράψιμο  t4205.gif της ιστορίας  h0402.gif 7846hg.gif hjet860.gif h0406.gif h0404.gif και απο ποια πλευρά ιδεολογικά βρίσκεται  usse58967.gif fd75j.gif ανεξαρτήτως χρηματικών  114847.gif συμφερόντων.

averel dalton

Την ιστορία την γράφει πάντα ο ισχυρός.

luke cage

Γιατί η θεωρία ότι τα ελληνικά δεν έγιναν διεθνής γλώσσα για μία ψήφο είναι το μεγαλύτερο ψέμα που υπήρξε ποτέ




Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ακόμη και σήμερα πως η ελληνική γλώσσα θα γινόταν διεθνής αν δεν υπερτερούσε η αγγλική για μία ψήφο, πράγμα που, όπως φαίνεται, δεν συνέβη ποτέ.

Σχετικά με τον ελληνικό μύθο (γιατί υπάρχουν και για άλλες χώρες), αυτός αφορά την αρχαία ελληνική γλώσσα, η οποία στο... παρά πέντε δεν έγινε η γλώσσα που θα μιλούσε όλη η υφήλιος.

Ο μύθος

Σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή, σε μια καθοριστική ψηφοφορία που τοποθετείται χρονικά αμέσως μετά την έγκριση της διακήρυξης της ανεξαρτησίας των ΗΠΑ από το Κογκρέσο των Ηνωμένων Πολιτειών, δηλαδή γύρω στο 1776, οι νεοσύστατες Ηνωμένες Πολιτείες καλούνταν να αποφασίσουν την επίσημη γλώσσα του κράτους.





Φρέντερικ Μούλενμπεργκ, ο πρώτος πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ

Εξαιτίας της θύμησης της αποικιοκρατίας που προκαλούσαν τα αγγλικά για τους Αμερικανούς, υπήρξε η πρόταση να γίνει επίσημη γλώσσα η αρχαία ελληνική, μιας και θύμιζαν το μέρος που γεννήθηκε το πολίτευμα της δημοκρατίας.

Η εκδοχή αυτή έχει κάπως συγχωνευτεί με μία δεύτερη, κατά την οποία η αρχαία ελληνική γλώσσα δεν έγινε για μία ψήφο η επίσημη διεθνής γλώσσα της υφηλίου.

Ωστόσο, όλα τα παραπάνω, τα οποία για πολλά χρόνια μας φαίνονταν τελείως λογικά, στην πραγματικότητα δεν συνέβησαν ποτέ.

Η κατάρριψη του μύθου

Ο συγγραφέας, λογοτέχνης και μεταφραστής Νίκος Σαραντάκος εξηγεί γιατί δεν θα μπορούσε να συμβεί ποτέ μία τέτοια ψηφοφορία ή να «χάσουν» για μία ψήφο τα αρχαία ελληνικά.

Οπως γράφει ο ίδιος στην ηλεκτρονική του πλατφόρμα, sarantakos.com:

H αλήθεια είναι ότι καμιά τέτοια ψηφοφορία δεν έχει γίνει· ούτε για τα ελληνικά, ούτε για καμιά άλλη γλώσσα.

Τα πρακτικά και τα άλλα επίσημα κείμενα του Κογκρέσου των Ηνωμένων Πολιτειών υπάρχουν στη διάθεση του καθενός και καμιά ψηφοφορία δεν καταγράφεται για την ανάδειξη επίσημης γλώσσας.

Στην πραγματικότητα, πουθενά στο Σύνταγμα των ΗΠΑ ή σε άλλο θεσμικό ή νομοθετικό κείμενο της χώρας δεν υπάρχει ορισμός επίσημης γλώσσας. Τα αγγλικά είναι η εκ των πραγμάτων επίσημη γλώσσα, αλλά δεν έχουν θεσμική κατοχύρωση.





Πιο σωστά: δεν έχουν μέχρι στιγμής, τουλάχιστον, διότι, όπως ίσως θα έχετε ακούσει, στις μέρες μας όντως υπάρχουν προτάσεις να κατοχυρωθούν θεσμικά τα αγγλικά στις Ηνωμένες Πολιτείες, σαν ανάχωμα στη δημογραφική άνοδο των ισπανόφωνων.

Tο ενδιαφέρον είναι ότι ο μύθος αυτός κυκλοφορεί και σε άλλες παραλλαγές, όπου στη θέση της ηττημένης για μία ψήφο γλώσσας είναι τα εβραϊκά (που δήθεν είχαν επιλεγεί ως γλώσσα της Παλαιάς Διαθήκης), τα γαλλικά (ως γλώσσα του ορθού λόγου), τα πολωνικά ή τα γερμανικά.

Για να ξαναγυρίσουμε στα δικά μας, ο μύθος της μίας ψήφου έχει πια ξεθωριάσει. Ούτως ή άλλως, ακόμα και στην εντελώς υποθετική περίπτωση που μια πλειοψηφία αιθεροβαμόνων φιλελλήνων στο Κογκρέσο ψήφιζε να γίνουν τα ελληνικά επίσημη γλώσσα, θα ήταν εντελώς αδύνατο να επικρατήσει κάτι τέτοιο στην πράξη αφού τα ελληνικά ήταν πέρα για πέρα άγνωστα σε όλους τους Αμερικανούς πολίτες (την εποχή εκείνη οι Έλληνες μετανάστες ήταν ελάχιστοι).

Πηγή: Γιατί η θεωρία ότι τα ελληνικά δεν έγιναν διεθνής γλώσσα για μία ψήφο είναι το μεγαλύτερο ψέμα που υπήρξε ποτέ [εικόνες] | iefimerida.gr


γιανης τουζας

Επιτέλους μπηκε ενα τέλος σε αυτη την μαλακία που τοσα χρόνια μας λιβάνιζαν οι εθνικιστές του κώλου.
απο το τζωνυς ο παρτουζας

luke cage

Ο Βασίλης Κρεμμυδάς καταρρίπτει έναν-έναν τους μύθους του 1821 (κι όχι μόνο το Κρυφό Σχολειό) Ο διακεκριμένος πανεπιστημιακός που πέθανε τον περασμένο Νοέμβριο είχε μιλήσει στον Θοδωρή Αντωνόπουλο για τους ευρέως διαδεδομένους μύθους της επανάστασης


«Αντίθετα με ό,τι διδασκόμασταν στο σχολείο,η Ιστορία δεν είναι κάτι στατικό και μονολιθικό, ούτε «θέσφατο». Αλλάζει, εξελίσσεται, αναθεωρείται και προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα που αποκαλύπτει η επιστημονική έρευνα. Γι' αυτό κι έχουν πάντα ενδιαφέρον οι ιστορικές εκδόσεις, γι' αυτό δεν βαριέσαι ποτέ να μελετάς εποχές κι ανθρώπους, ακόμα κι αν έχεις διαβάσει ήδη τόσα και τόσα σχετικά» γράφει ο Θοδωρής Αντωνόπουλος σε μία παλαιότερη συνέντευξή του με τον διακεκριμένο πανεπιστημιακό Βασίλη Κρεμμύδα, ο οποίος πέθανε τον περασμένο Νοέμβριο. Στην εν λόγω συνέντευξη που είχε δημοσιευτεί, επίσης, Νοέμβριο αλλά το 2016, οι δυο τους είχαν μιλήσει για τις ιστορίες που γράφονται σαν παραμύθια και αντιστρόφως, για τα οικονομικά, κοινωνικά και πολιτιστικά αίτια της Επανάστασης υπό το φως σύγχρονων μαρτυριών, τον εγχώριο και διεθνή της αντίκτυπο, την παράλληλη με αυτήν διαπάλη συντήρησης και νεωτερικότητας, τις εμφύλιες συγκρούσεις, τον ρόλο των δανείων –εσωτερικών κι εξωτερικών–, και άλλα πολλά που μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω: — Τι παραπάνω προσθέτει το βιβλίο σας στην ιστοριογραφία για το '21; Ως ιστορικός της Τουρκοκρατίας, συνεχίζω να αναζητώ εδώ τις κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές που οδήγησαν στην Επανάσταση και να εμβαθύνω στις αιτίες που την προκάλεσαν. Χάρη στους Ναπολεόντειους Πόλεμους και τις ανάγκες ανεφοδιασμού των εμπόλεμων ευρωπαϊκών χωρών από «ουδέτερα» πλοία, η ναυτιλία, το εμπόριο και τα συναφή επαγγέλματα γνώρισαν πρωτοφανή ανάπτυξη, δημιουργώντας νέα δεδομένα στην παραγωγή. Στα χέρια των υπόδουλων Ελλήνων βρέθηκε ξαφνικά πολύ χρήμα – είναι χαρακτηριστική π.χ. η περίπτωση του ζάπλουτου Πελοποννήσιου τραπεζίτη και τοκογλύφου Νικολή Ταμπακόπουλου από τη Βυτίνα που μέσα σε πέντε χρόνια, παραμονές του '21, ήταν σε θέση να δανείσει περί τα 2 εκατ. γρόσια, ποσό ασύλληπτο ακόμα και για τα τωρινά δεδομένα, αφού αρκούσε για να ναυλώσει δεκατρία καράβια! Μπορούσε, μάλιστα, να συντηρεί μέχρι εκατό πολεμιστές, έναν μικρό στρατό δηλαδή. Πολλά ήταν τα πλούτη που είχαν αποκομίσει οι εφοπλιστές αλλά και οι Έλληνες έμποροι των παροικιών. «Λεφτά υπήρχαν» που θα λέγαμε σήμερα, και μάλιστα άφθονα! Αυτή είναι η πρώτη «αποκάλυψη» του βιβλίου. Η άλλη είναι ότι στη διάρκεια της Επανάστασης διεξαγόταν μια συνεχής, αδυσώπητη πάλη ανάμεσα στην παράδοση και στη νεωτερικότητα, σύγκρουση που υπέβοσκε ήδη από πριν κι εκδηλώθηκε τόσο με τους πρώτους εμφυλίους του 1824-25 όσο και επί Καποδίστρια, οπότε η νεωτερικότητα κινδύνεψε περισσότερο. [O μεγαλύτερος μύθος της Επανάστασης ] θα έλεγα ότι είναι αυτός με τη δήθεν ύψωση του λάβαρου από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό στη Μονή της Αγίας Λαύρας την 25η Μαρτίου του 1821, όπου τάχα ορκίστηκαν οι αγωνιστές. Η Επανάσταση στην Πελοπόννησο δεν ξεκίνησε καν την ημερομηνία εκείνη, αλλά λίγο νωρίτερα. Ο ίδιος ο Γερμανός, άλλωστε, στα απομνημονεύματά του αναφέρει ότι την ημέρα εκείνη βρισκόταν σε άλλο χωριό. Ο θρύλος της Λαύρας εντασσόταν στις μεταγενέστερες προσπάθειες να συνδεθεί η θρησκευτική με τη νεοαναδυόμενη εθνική ταυτότητα.


— Γιατί το λέτε αυτό; Δεν ήταν ο Καποδίστριας εκσυγχρονιστής; Ήταν ένας συντηρητικός πολιτικός, οπαδός της «πεφωτισμένης δεσποτείας». Ήθελε να κυβερνά μόνος, δεν δεχόταν συμβουλές και υποδείξεις, ούτε καν από τους έμπιστούς του. Αποξενώθηκε έτσι τόσο από τον λαό όσο και από την ηγεσία της Επανάστασης. Το πολίτευμα που θα ταίριαζε σε ένα νέο και μοντέρνο, δηλαδή εθνικό, ανεξάρτητο κράτος, όπως η Ελλάδα, ήταν η αντιπροσωπευτική δημοκρατία, με Σύνταγμα, Βουλή, εκλογές κ.λπ., πράγματα που απεχθανόταν ο Καποδίστριας. Πρέσβευε, μάλλον, απολυταρχικά ιδεώδη, σε αντίθεση με τα νεωτερικά που εκπροσωπούσε η αστική τάξη της εποχής (κυρίως οι νησιώτες) αλλά και η μετεπαναστατική ελληνική κοινωνία συνολικά, οπότε η σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη. — Ήταν τόσο απόλυτοι αυτοί οι διαχωρισμοί ανάμεσα σε νεωτερικότητα και συντήρηση; Όχι, βέβαια. Π.χ. ο Μακρυγιάννης, πριν από το '21, ασχολούνταν για μια επταετία με το εμπόριο, δίχως αυτό να τον κάνει νεωτεριστή – απεναντίας. Ήταν λίγο θολά τα όρια, μπορούμε ωστόσο να πούμε γενικά ότι η νεωτερικότητα είχε «κατακτήσει» τη διανόηση, την αστική τάξη και τη ναυτιλία. — Έχει διατυπωθεί η άποψη ότι η Τουρκοκρατία δεν ήταν πάντα τόσο δεσποτική και καταπιεστική, ότι υπήρχαν ελευθερίες, προνόμια κ.λπ. Υπήρχαν, πράγματι, κάποιες προνομιούχες κοινότητες, η μόρφωση ήταν ελεύθερη, οι εμπορικές δραστηριότητες, η πίστη επίσης. Οι Οθωμανοί κατακτητές απαιτούσαν πολύ συγκεκριμένα πράγματα: να γεμίζουν τα κρατικά ταμεία με χρήμα. Τα άλλα δεν τους ένοιαζαν. Αναμφίβολα, όμως, ήταν ένα πολύ σκληρό καθεστώς για τους υπόδουλους. Δικαιώματα δεν είχαν, η φορολογία ήταν βαριά, οι αυθαιρεσίες και οι βαρβαρότητες της εξουσίας ήταν συχνές. Η ελληνική ήταν ουσιαστικά μια ευρωπαϊκή επανάσταση, άλλαξε το status quo στην Ανατολική Μεσόγειο, την ως τότε πολιτική της Ιεράς Συμμαχίας και το δόγμα περί ακεραιότητας της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.






— «Κρυφά σχολειά» δεν υπήρξαν πάντως, αυτό έχει πια καταρριφθεί ιστορικά. Ακριβώς. Εκείνο που υπήρξε σε κάποια μοναστήρια ήταν «σπουδαστήρια», όπου οι εγγράμματοι μοναχοί δίδασκαν γραφή κι ανάγνωση στους νεότερους, μαζί με τη Βίβλο. Δεν επρόκειτο, βέβαια, για κάποια κρυφή ή παράνομη δραστηριότητα, χρησιμοποιήθηκε όμως κατά κόρον ο μύθος αυτός μέχρι και τις μέρες μας – φαντασθείτε ότι το θεωρούμενο «κρυφό σχολειό» στη Μονή Πεντέλης κατασκευάστηκε το '60 και αναπαλαιώθηκε καταλλήλως, μουτζούρωσαν τους τοίχους για να φαίνεται καπνισμένο από τα κεριά κ.λπ.! — Και δεν είναι, βέβαια, ο μόνος μύθος της Επανάστασης αυτός... Εσείς ποιον θεωρείτε τον μεγαλύτερο; Θα έλεγα αυτόν με τη δήθεν ύψωση του λάβαρου από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό στη Μονή της Αγίας Λαύρας την 25η Μαρτίου του 1821, όπου τάχα ορκίστηκαν οι αγωνιστές. Η Επανάσταση στην Πελοπόννησο δεν ξεκίνησε καν την ημερομηνία εκείνη, αλλά λίγο νωρίτερα. Ο ίδιος ο Γερμανός, άλλωστε, στα απομνημονεύματά του αναφέρει ότι την ημέρα εκείνη βρισκόταν σε άλλο χωριό. Το λάβαρο το ύψωσε, πράγματι, αλλά αυτό έγινε λίγες μέρες αργότερα, στην Πάτρα. Ο θρύλος της Λαύρας εντασσόταν στις μεταγενέστερες προσπάθειες να συνδεθεί η θρησκευτική με τη νεοαναδυόμενη εθνική ταυτότητα. — Μια άλλη «αιρετική» άποψη λέει πως αν οι Έλληνες δεν «βιάζονταν» να επαναστατήσουν, θα κατακτούσαν την Οθωμανική Αυτοκρατορία οικονομικά, χάρη στον ιδιαίτερο δυναμισμό τους σε αυτό τον τομέα. Υπερβολές. Υπήρξε, πράγματι, προεπαναστατικά μια μεγάλη οικονομική άνθηση, η οποία όμως ανακόπηκε με τη λήξη των Ναπολεόντειων Πολέμων. Τα ευρωπαϊκά πλοία επέστρεψαν στις θάλασσες, εκτοπίζοντας τα ελληνικά, εμπόριο και συναλλαγές έπεσαν κατακόρυφα, επήλθε ανεργία, ύφεση και κρίση όχι μόνο στον ναυτιλιακό/εμπορικό τομέα αλλά και σε όλα τα εξαρτώμενα από αυτόν επαγγέλματα, από τον ναυπηγό, τον ξυλουργό και τον βιοτέχνη μέχρι τον βυρσοδέψη, τον μπακάλη και τον χαμάλη του λιμανιού. Οι νέες κοινωνικές τάξεις που είχαν δημιουργήσει οι εξελίξεις έμεναν «ξεκρέμαστες», αφού δεν προστατεύονταν από το κράτος. Υπήρχαν, επιπλέον, μεγάλα χρηματικά κεφάλαια που παρέμεναν ανενεργά – κοντά στα άλλα, η Επανάσταση φάνταζε ιδεώδης λύση τόσο για τις επενδύσεις όσο και για την ανεργία!

— Οπότε, τα αίτια του ξεσηκωμού ήταν σε μεγάλο βαθμό οικονομικά; Καταρχάς, όχι. Η οικονομική κρίση της εποχής ήταν απλώς ο καταλύτης που τον επέσπευσε. Ούτε η διαφορετική πίστη ήταν η κύρια αιτία του – άλλωστε το Πατριαρχείο τον είχε καταδικάσει. Η νεοσύστατη έννοια του έθνους ήταν που διαφοροποιούσε βασικά τον υπόδουλο από τον κατακτητή. Μεγάλο ρόλο έπαιξαν, επίσης, η παιδεία και η οικονομική άνεση (ιδίως στις παροικίες) μια τάξης εύρωστης και ανοιχτής στα μηνύματα του Διαφωτισμού. Η Φιλική Εταιρεία εργαζόταν ήδη στην κατεύθυνση της ίδρυσης ενός ανεξάρτητου αστικού ελληνικού κράτους. — Είχε, τελικά, ταξικό χαρακτήρα το '21, όπως πρότειναν κάποιοι ιστορικοί; Με την έννοια ενός προλεταριάτου που εξεγείρεται, σίγουρα όχι. Δεν προκύπτει από πουθενά αυτό, ήταν μυθεύματα του ΚΚΕ και συγγραφέων όπως ο Γιάννης Κορδάτος. Τον πιστέψαμε πολύ τον Κορδάτο στα νιάτα μας, τραφήκαμε με αυτόν, αλλά δεν ήταν καν ιστορικός ο άνθρωπος, δεν είχε κάνει καμία σοβαρή έρευνα. Μέχρι ανύπαρκτες κοινωνικές τάξεις εφηύρε για να στηρίξει τους ισχυρισμούς του. Αφήστε, ειδικά από τα τέλη του 19ου αιώνα και μετά συνθλιβήκαμε οι ιστορικοί από τα δύο μεγάλα λιθάρια των μύθων, το ένα της Δεξιάς και της συντήρησης, το άλλο της Αριστεράς... [Είχε, τελικά, ταξικό χαρακτήρα το '21, όπως πρότειναν κάποιοι ιστορικοί;] ―Με την έννοια ενός προλεταριάτου που εξεγείρεται, σίγουρα όχι. Δεν προκύπτει από πουθενά αυτό, ήταν μυθεύματα του ΚΚΕ και συγγραφέων όπως ο Γιάννης Κορδάτος. Τον πιστέψαμε πολύ τον Κορδάτο στα νιάτα μας, τραφήκαμε με αυτόν, αλλά δεν ήταν καν ιστορικός ο άνθρωπος, δεν είχε κάνει καμία σοβαρή έρευνα. Μέχρι ανύπαρκτες κοινωνικές τάξεις εφηύρε για να στηρίξει τους ισχυρισμούς του. — Τα λεγόμενα θαλασσοδάνεια της Αγγλίας τι ρόλο έπαιξαν; Περισσότερο συμβολικό, παρά ουσιαστικό. Ουσιαστικά, τα «προκάλεσε» η εξωτερική πολιτική των επαναστατημένων που έσπευσαν να ζητήσουν δάνεια απ' όλες τις τότε Μεγάλες Δυνάμεις, ώστε να αποσπάσουν μια έμμεση, έστω, αναγνώριση και να διεθνοποιηθεί το ελληνικό ζήτημα. Ήδη, η Αγγλία το 1823 είχε αναγνωρίσει τα ελληνικά πλοία που έπλεαν στο Ιόνιο, το οποίο τότε διαφέντευε, ως πλοία εμπόλεμου έθνους, ενέργεια που, μαζί με τη σύναψη του πρώτου δανείου έναν χρόνο αργότερα, νομιμοποιούσε de facto την εξέγερση. Η Ρωσία, ως ανταγωνίστρια δύναμη, πρότεινε την ίδια εποχή τη δημιουργία τριών αυτόνομων, φόρου υποτελών ελληνικών κρατιδίων στον Σουλτάνο. Ενώ, λοιπόν, ήταν μικρό το οικονομικό όφελος εκείνων των δανείων, αφού κιόλας μεγάλο μέρος τους «φαγώθηκε» στην πορεία, το πολιτικό και διπλωματικό τους αντίκρισμα ήταν μεγάλο. Γαλλική εφημερίδα της εποχής προεξοφλούσε ότι εφόσον οι Άγγλοι δάνεισαν την Ελλάδα, αυτή επρόκειτο σίγουρα να απελευθερωθεί. Ναι, ήταν μιας μορφής εξάρτηση από την Αγγλία, αλλά ήταν οι ίδιοι οι ηγέτες των επαναστατών –ο Κολοκοτρώνης ανάμεσά τους– που το 1825, σε κρίσιμη φάση του αγώνα, με τον Ιμπραήμ να αλωνίζει στην Πελοπόννησο και να πολιορκεί ασφυκτικά το Μεσολόγγι, υπέγραψαν έκκληση να αναλάβει η Αγγλία την Ελλάδα υπό την προστασία της. — Γράφετε κάπου ότι στη διάρκεια των δύο εμφυλίων της Επανάστασης οι αντίπαλοι δεν επεδίωκαν την εξολόθρευση αλλά τον προσεταιρισμό του αντιπάλου. Ακριβώς. Επρόκειτο, ουσιαστικά, για κατ' ευφημισμόν εμφυλίους, αφού αντικείμενο της φιλονικίας ήταν το μοίρασμα της εξουσίας και στόχος η ένταξη του ενός στρατοπέδου στο άλλο – αμφότερες οι πλευρές γνώριζαν ότι δεν τις συνέφερε η αλληλοεξόντωση, αφού άλλος ήταν ο κοινός εχθρός, οπότε προσπάθησαν να την αποφύγουν, δόθηκε γενική αμνηστία στους ηττημένους κ.λπ. — Είχαν, πράγματι, υποτιμήσει τον ελληνικό ξεσηκωμό οι Οθωμανοί; Ναι, κι αυτό ήταν το μεγάλο τους λάθος. Υποτίμησαν όχι μόνο τον ξεσηκωμό, που θεώρησαν αρχικά μια ακόμα επαρχιακή εξέγερση, αλλά και το ευρωπαϊκό ενδιαφέρον γι' αυτόν. Δεν είχαν, επίσης, υπολογίσει τη δύναμη των Ελλήνων στη θάλασσα, μια πλευρά του Αγώνα που δεν έχει προβληθεί όσο της αξίζει. Έπειτα, μια μεγάλη, μακρινή εκστρατεία όπως εκείνη του Δράμαλη, σε εδάφη δύσβατα και με τον αντίπαλο να αποφεύγει να συγκρουστεί ευθέως αλλά να επιδίδεται σε ανταρτοπόλεμο, είχε πολύ υψηλό οικονομικό κόστος (το ίδιο και οι μετακινήσεις του οθωμανικού στόλου). Όταν η στρατιά του Δράμαλη καταστράφηκε, ο Σουλτάνος δυσκολευόταν να οργανώσει μια άλλη, αντίστοιχου μεγέθους, και τότε προσέφυγε στον Ιμπραήμ. — Ήταν όντως προχωρημένα για την εποχή τους τα πρώτα ελληνικά Συντάγματα; Μπορώ να σας πω ότι ήταν πιο φιλελεύθερα και δημοκρατικά και από τα γαλλικά, δίχως να τα αντιγράφουν. Χρειάστηκε, βέβαια, να φτάσουμε στα 1843 ώστε να ικανοποιηθεί το επαναστατικό αίτημα όσον αφορά την καθιέρωση Συντάγματος και αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας. — Ποιες προσωπικότητες του Αγώνα θα ξεχωρίζατε περισσότερο; Τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη από τους στρατιωτικούς και τον, συχνά παρεξηγημένο, Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο από τους πολιτικούς. Ο πρώτος διέθετε σπουδαίες στρατηγικές ικανότητες και ο δεύτερος ένα σοβαρό, εκσυγχρονιστικό πολιτικό όραμα. —Πόσο σημαντική ήταν η συμμετοχή των Αρβανιτών στην Επανάσταση; Πολύ. Αρβανίτες ήταν πολλοί οπλαρχηγοί αλλά και καπεταναίοι των νησιών. Φυσικά, και των Σουλιωτών η συμμετοχή ήταν σημαντική. Όμως, παρά την αλβανική τους καταγωγή, ήταν ενσωματωμένοι από αιώνες, διέθεταν πίστη χριστιανική κι ελληνική εθνική συνείδηση, ακόμα κι αν κάποιοι δεν μιλούσαν καν καλά ελληνικά.


— Τι ιστορικά διδάγματα μπορούμε να πάρουμε σήμερα από το '21; Η Ιστορία, δυστυχώς, δεν διδάσκει, αγαπητέ. Μας βοηθά μεν να διευρύνουμε την αντίληψή μας, όμως τα λάθη του παρελθόντος είμαστε καταδικασμένοι να τα επαναλάβουμε γιατί και οι άνθρωποι είμαστε αδιόρθωτοι, που λένε, αλλά και οι καταστάσεις αλλάζουν διαρκώς. — Εκτός από τα ιστορικά σας πονήματα, τα τελευταία χρόνια γράφετε και παιδικά παραμύθια... Ιστορίες είναι, ξέρετε, και τα παραμύθια, προτιμότερα πάντως από τα παραμύθια που παρουσιάζονται σαν πραγματικές ιστορίες! Ξεκίνησα να γράφω περισσότερο ως διασκέδαση. Ήθελα να δείξω στον εγγονό μου πώς φτιάχνονται τα ιστιοφόρα, να τον πάω ένα νοητό ταξίδι... Όταν διάβασε το πρώτο μου παραμύθι ο εκδότης, μου γύρεψε άλλα τέσσερα, του είπα αποκλείεται, εν τέλει όμως συμφώνησα, γιατί είναι κι ένας θαυμάσιος τρόπος να διδάσκεις Ιστορία σε μικρά παιδιά. — Νοσταλγείτε καθόλου τα χρόνια που διδάσκατε; Ναι, συχνά, περισσότερο δε τα χρόνια που δίδασκα στη Μέση Εκπαίδευση, γιατί διαφέρει και η επικοινωνία που έχεις με τους μαθητές. Στο πανεπιστήμιο έχεις πια να κάνεις με ενήλικες. Μάλιστα, πάντα μιλούσα στους φοιτητές μου στον πληθυντικό, γιατί τους θεωρούσα ώριμους και ισότιμους πλέον πολίτες. Info: Βασίλης Κρεμμυδάς, «Η Ελληνική Επανάσταση του 1821 – Τεκμήρια, αναψηλαφήσεις, ερμηνείες», εκδόσεις Gutenberg Πηγή: www.lifo.gr

sarcofago

Quote from: Cavlomenos on March 24, 2018, 09:03:43 PM
Είναι αλήθεια ότι τα αίτια και οι στόχοι της Επανάστασης του 1821 ήταν πρωτίστως οικονομικοί, κοινωνικοί και πολιτιστικοί και λιγότερο θρησκευτικοί, όπως υποστηρίζει και ο πανεπιστημιακός Βασίλης Κρεμμύδας. Όμως ο εμφύλιος πόλεμος μεταξύ των οπλαρχηγών ήταν πραγματικός και όχι εικονικός και είχε σχέση τόσο με την οργάνωση και στελέχωση του Νέου Ελληνικού Κράτους όσο και με την εξωτερική πολιτική του (το κυβερνούσαν άλλοτε το Αγγλικό, άλλοτε το Γαλλικό και άλλοτε το Ρωσικό Κόμμα!). Μετά την δολοφονία του Καποδίστρια και την πολυετή φυλάκιση του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, το νεώτερον Ελληνικό Κράτος υποδουλώθηκε οικονομικά από τον Γερμανοεβραίο Ρότσιλντ ενώ διοικήθηκε και στελεχώθηκε από τους ηγέτες και τα μέλη του Γαλλικού Κόμματος. Από τότε είμαστε υποταγμένοι οικονομικά και διοικητικά στον Γαλλογερμανικό Άξονα. ("Ανήκουμε στην Ευρώπη!").

Είναι αλήθεια επίσης ότι χωρίς την σύγκρουση της Ρωσίας με την Οθωμανική Αυτοκρατορία και την ήττα της Τουρκίας κατά τον Ρωσοτουρκικό πόλεμο οι Ελλήνες θα ήσαν ακόμα κάτω από τον Οθωμανικό ζυγό. Με τους μουσουλμάνους που έχουν κατακλύσει την Ελλάδα μετά το 2010 σύντομα το νεώτερο Ελληνικό Κράτος θα επανέλθει κάτω από τον Τουρκικό ζυγό όχι δια της βίας αλλά δια της ψήφου!
Πήγαινε σε κάναν ψυχίατρο ρε αντισημίτη.  padded.gif Ο εγκλεισμός σου μέσα σε ένα ψυχιατρείο θα σου κάνει καλό.

sarcofago

Quote from: Cavlomenos on March 24, 2018, 10:49:39 PM
'Καλύτερα να είμαι αντισημίτης παρά ανθέλληνας όπως εσύ! Μάθε πρώτα Ιστορία και μετά να μιλάς δημόσια!

Πόσα σου δείνει ο Σόρος για να υβρίζεις τους Έλληνες;
Φασιστάκο κάνε την κότα και τράβα πνίξου που έγινες και δικαστής του κώλου για το ποιος είναι ανθέλληνας και ποιος όχι.
Και πρόσεχε πολύ με τα ρατσιστικά σου σχόλια στο διαδίκτυο γιατί υπάρχει και σχετική νομοθεσία και τρέχουν και δεν φτάνουν στην ΔΗΕ πολύ ομογάλακτοι σου.
Δεν σου λέω απο μένα γιατί ρουφιάνος δεν είμαι αλλα πιστεψε με ενας ισραηλινός αν σου κάνει καταγγελία θα σε τρέξει πολύ άσχημα
Κράτα τον μισαλόδοξο ρατσισμό για την πάρτυ σου και μια και σου αρέσει η ιστορία ταγματασφαλίτη μάθε ότι οι εβραίοι δώσανε το αίμα τους για αυτόν τον τόπο όταν οι πολιτικοί σου απόγονοι τους στέλνανε στο αουσβιτς και εσείς τους κάνατε πλιάτσικο.


luke cage

Καλά με αυτό την περιπτωσαρα ασχολεισαι μυστη ;  m0105.gif m0105.gif m0105.gif m0105.gif

ο μύστης βλεπει παντού 'πληρωμένους ανθέλληνες' του σώρρος όσοι δεν ειναι στοχος/χ.α/μακελειο κλπ  s14091.gif οι εβραιοι ειναι ο εφιαλτης του ενώ δηλωνε μεχρι πριν οτι δεν ειναι ακροδεξιος ουτε και φυσικα φασιστας  m0105.gif
Βασικά μη χαλιέσαι γιατι ο τύπος είναι στην κυριολεξία απόλαυση  m0105.gif 


! No longer available

sarcofago

Quote from: Cavlomenos on March 24, 2018, 11:39:46 PM
Μήπως είσαι εσύ αριστερόστροφος φασίστας, όπως λέει και ο Μίκης Θεοδωράκης, και το παίζεις δημοκράτης και αντιρατσιστής; Εμένα ο παππούς μου και ο πατέρας μου πολέμησαν τους Γερμανούς ενώ ο δικός σου μάλλον το έπαιζε Ο.Φ.Α (Όπου Φυσάει ο Άνεμος).

Πήγαινε μια βόλτα μέχρι την Γάζα της Παλαιστίνης να δεις πόσο ρατσιστές είναι οι Εβραίοι και μετά έλα να μας πεις για το ποιοί είναι τα θύματα και ποιοί είναι οι θύτες της Ιστορίας!

Μήπως άκουσες για τις προχθεσινές δηλώσεις του πατέρα του σημερινού πρωθυπουργού της Πολωνίας που έζησε ο ίδιος την Γερμανική κατοχή ότι οι ίδιοι οι Εβραίοι ζητούσαν να πάνε στο Άουσβιτς να ζήσουν σαν εργάτες επειδή σαν έμποροι και μεσίτες που ήσαν επειδή είχαν μηδενικό τζίρο δεν μπορούσαν να συντηρήσουν άλλο τον εαυτό τους και τις οικογένειές τους;

Για τον ρόλο του Ρότσιλντ στην σημερινή χρεοκοπία της Ελλάδας μίλησε δημόσια και ο Μίκης Θεοδωράκης στην εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη πριν από 5 χρόνια! Γιατί δεν του έκανε μήνυση ο Ρότσιλντ για συκοφαντική δυσφήμιση;
padded.gif


Quote from: luke cage on March 24, 2018, 11:12:45 PM
Καλά με αυτό την περιπτωσαρα ασχολεισαι μυστη ;  m0105.gif m0105.gif m0105.gif m0105.gif

ο μύστης βλεπει παντού 'πληρωμένους ανθέλληνες' του σώρρος όσοι δεν ειναι στοχος/χ.α/μακελειο κλπ  s14091.gif οι εβραιοι ειναι ο εφιαλτης του ενώ δηλωνε μεχρι πριν οτι δεν ειναι ακροδεξιος ουτε και φυσικα φασιστας  m0105.gif
Βασικά μη χαλιέσαι γιατι ο τύπος είναι στην κυριολεξία απόλαυση  m0105.gif 


! No longer available
s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif s14113.gif

sarcofago

Quote from: Cavlomenos on March 24, 2018, 11:44:51 PM
Γελάει καλύτερα όποιος γελάει τελευταίος!
Πίστεψε με με σένα κλαίνε πολλοί απο τα γέλια με τα μαργαριτάρια που γράφεις.  s14110.gif

Πάω τώρα να πάρω την επιταγή μου  114847.gif απο τον Σώρο για να πιω μπύρες  690dr.gif t1518.gif t1518.gif t1518.gif t1518.gif
Να σαι καλά μας διασκέδασες και απόψε  m0821.gif

sarcofago

Quote from: Cavlomenos on March 25, 2018, 12:11:39 AM
Ες αύριον τα σπουδαία !!!
Θα γίνει πόλεμος Ελλάδος / Τουρκίας ;  s14113.gif

Σταμάτα να διαβάζεις στόχο γιατί θα κάνει το μυαλό σου στόκο  s14110.gif

Στο κεφάλαιο δεν συμφέρει να γίνει πόλεμος μεταξύ αυτών των δύο κρατών όταν είναι εταίροι στο ΝΑΤΟ και η Δύση έχει επενδύσει τρισεκατομμύρια ευρο / δολλάρια και στα δύο κράτη.

Αλλα που να τα δει αυτά το μυαλουδάκι σου στόκε ;  s1403.gif Μόνο κακούς εβραίους βλέπεις, τούρκους, αμερικάνους, ομοφιλόφιλους , κουμουνιστές και μασώνους  s14113.gif Έτσι σας θέλουν οι μάγκες που σας τα πουλάνε για να βγαίνουν βουλευτές και να γίνονται εκατομμυριούχοι με τα κωλοβιβλία τους και τις κωλλοφυλάδες τους στην υγειά σας κορόιδα εθνικιστές.Και μετά να σας ρουφιανεύσουν και στην ΕΥΠ για εγκληματικές - τρομοκρατικές ομάδες για να μην μείνουν και τα κρατικά μαγαζιά χωρίς την πελατεία των ηλιθίων  p09131.gif

Άντε διάβασε και καμιά προφητεία τώρα του παίσιου που θα καταργηθεί το ευρό μέσα στο 2018 και θα διαλυθεί η ευρωπαική ένωση να γελάσουμε  m0105.gif

Brilsou 36

Brilsiou 36A

Your Angel

GreeceVIP Escorts

KONLEOS 92A

KONLEOS 92

Bourbaxi19

ioanninon 5

Lelas karagiani 35

oasis sinopis 29

BODY MASSAGE

Sygroy 108

Laoura IND

PASSION

Dreams

Athens Escorts

Sweet Escape

Athens Spa

Marnis 28

Kassandras 4B isogeio

KONLEOS 166A

Silver Spa

Barbora Begas 6

iasonos 2a

Anna Bergas 6

Τροφωνίου 13 όροφος

STAR Sparti

Hot Studio Lamia

Moyseos 3a BOLOS

Studio 3 XANIA

Studio VIP HRAKLEIO

Penny IND

Maria IND

Agni Massage

Marina IND

MEDUSA

FRANTZI 2